Mācības Online
Teorija Online
2. pielikums. Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti
(ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
(ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
(Pielikums MK 22.08.2017. noteikumu Nr. 496 redakcijā)
1. | Garums: | |
1.1. | mehāniskajiem transportlīdzekļiem (izņemot autobusus un trolejbusus) | 12 m |
1.2. | piekabēm | 12 m |
1.3. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar puspiekabi | 16,50 m |
1.4. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar piekabi | 18,75 m |
1.5. | posmainajiem autobusiem | 18,75 m |
1.6. | divasu autobusiem | 13,50 m |
1.7. | autobusiem, kam ir vairāk nekā divas asis | 15,00 m |
1.8. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no autobusa ar piekabi | 18,75 m |
1.9. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām piekabēm | 18,75 m |
2. | Platums: | |
2.1. | visiem transportlīdzekļiem | 2,55 m |
2.2. | transportlīdzekļiem ar izotermisko virsbūvi, maināmām virsbūvēm vai kuri ved izotermisku konteineru | 2,60 m |
3. | Augstums | 4 m |
4. | Transportlīdzeklim vai transportlīdzekļu sastāvam jāapgriežas riņķveida joslas robežās, kuras ārējais rādiuss ir 12,50 m, bet iekšējais rādiuss – 5,30 m | |
5. | Attālums horizontālā plaknē no puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces ass līdz puspiekabes aizmugurei | 12 m |
6. | Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai | 15,65 m |
7. | Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam | 16,40 m |
8. | Faktiskā masa: | |
8.1. | divasu piekabēm | 18 t |
8.2. | trīsasu piekabēm | 24 t |
8.3. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un divasu piekabes | 36 t |
8.4. | transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes | 40 t |
8.5. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes | 40 t |
8.6. | transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām divasu vai trīsasu piekabēm | 40 t |
8.7. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām | 42 t |
8.8. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām | 44 t |
8.9. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un divasu puspiekabes: | |
8.9.1. | ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m | 36 t |
8.9.2. | ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m | 36 t |
8.9.3. | ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums | 38 t |
8.10. | divasu mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi | 18 t |
8.11. | divasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 19 t |
8.12. | divasu autobusiem | 19,5 t |
8.13. | trīsasu automobiļiem | 25 t |
ja trīsasu automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t | 26 t | |
8.14. | trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 26 t |
ja trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināma automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 27 t | |
8.15. | četrasu automobiļiem ar diviem stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t | 32 t |
8.16. | trīsasu posmainajiem autobusiem | 28 t |
8.17. | trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem posmainajiem autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai | 29 t |
9. | Vienass tilta slodze: | |
9.1. | dzītajam tiltam bez dubultriteņiem | 10 t |
9.2. | dzītajam tiltam ar dubultriteņiem | 10 t |
9.3. | dzenošajam tiltam | 11,5 t |
10. | Divasu tilta asu slodzes summa: | |
10.1. | mehāniskajiem transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir: | |
10.1.1. | mazāks par 1 m | 11,5 t |
10.1.2. | 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m | 16 t |
10.1.3. | 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m | 18 t |
10.1.4. | 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t | 19 t |
10.2. | piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir: | |
10.2.1. | mazāks par 1 m | 11 t |
10.2.2. | 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m | 16 t |
10.2.3. | 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m | 18 t |
10.2.4. | 1,8 m un lielāks | 20 t |
11. | Trīsasu tilta asu slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums: | |
11.1. | nepārsniedz 1,3 m | 21 t |
11.2. | lielāks par 1,3 m, bet nepārsniedz 1,4 m | 24 t |
12. | Transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas | |
13. | Transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3,00 m | |
14. | Četrasu mehāniskā transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo un pakaļējo asi | |
15. | Attālums horizontālā plaknē starp puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces asi un jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04 m | |
16. | Stāvošam autobusam uz zemes ar svītru atzīmē horizontālu sāna vertikālās pieskarplaknes projekciju, kas atrodas šā pielikuma 4. punkta minētā riņķa ārmalas pusē (posmainam autobusam abām tā daļām jālīdzinās pēc šīs svītras). Kad autobuss, kas sācis braukt taisnā virzienā, iebrauc šā pielikuma 4. punktā minētajā riņķa joslā, neviena tā daļa nedrīkst izvirzīties ārpus minētās vertikālās plaknes projekcijas vairāk kā par 0,6 m | |
17. | Šā pielikuma 1.1., 1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā, kā arī 3. punktā minētās prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē piedaloties bez kravas | |
18. | Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, tiem ceļu satiksmē piedaloties ar tukšiem 45 pēdu konteineriem vai 45 pēdu maināmām virsbūvēm, ar nosacījumu, ka attiecīgā konteinera vai noņemamās virsbūves pārvadājums pa autoceļiem ir intermodāla pārvadājuma darbības daļa, kā noteikts Autopārvadājumu likumā |