Dzelzceļa pārbrauktuvju šķērsošana

Iepriekšējais CSN Teorija Nākamais

152. Šķērsojot dzelzceļa pārbrauktuvi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš vilcienam (lokomotīvei, drezīnai), kas tuvojas.

153. Pirms pārbrauktuves transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās, vai netuvojas vilciens, un jāņem vērā barjeras stāvoklis, gaismas signalizācija, ceļa zīmes un ceļa apzīmējumi, kā arī pārbrauktuves dežuranta norādījumi un signāli. Aizliegts braukt, ja pārbrauktuves dežurants, nostājoties ar krūtīm vai muguru pret vadītāju, signalizē ar virs galvas paceltu zizli vai sānis paceltām rokām.

154. Aizliegts uzbraukt uz pārbrauktuves, ja barjera ir aizvērta vai sāk aizvērties vai ja luksoforā deg aizlieguma signāls (neatkarīgi no barjeras stāvokļa, kā arī ja tās nav). Ja luksofors nedarbojas vai deg tikai balts mirgojošs signāls, bet barjera atvērta vai tās nav, transportlīdzekļa vadītājs drīkst braukt pāri pārbrauktuvei tikai pēc tam, kad ir pārliecinājies, vai netuvojas vilciens.

155. Lai palaistu garām tuvojošos vilcienu, kā arī citos gadījumos, kad pārbrauktuvi šķērsot aizliegts, transportlīdzekļa vadītājam jāaptur transport­līdzeklis tieši pirms stoplīnijas (929. ceļa apzīmējums), bet, ja tās nav, – pirms 546. vai 207. ceļa zīmes; ja to nav, – ne tuvāk par 5 m pirms barjeras; ja tās nav, – ne tuvāk par 10 m no dzelzceļa tuvākās sliedes; ja dzelzceļa pārbrauktuve aprīkota tikai ar luksoforu, – pirms luksofora. Sākot braukt pēc transportlīdzekļa apturēšanas, transportlīdzekļa vadītājam vēlreiz jāpārliecinās, vai netuvojas vilciens.

929.        546.           207. 

156. Aizliegts uzbraukt uz pārbrauktuves, ja:

156.1. aiz tās izveidojies sastrēgums, kas var piespiest transportlīdzekļa vadītāju apturēt transportlīdzekli uz pārbrauktuves;

156.2. uz tās attiecīgajā braukšanas virzienā atrodas apturēts transport­līdzeklis. Ja uz pārbrauktuves atrodas avarējis transportlīdzeklis, pārējiem vadītājiem jādara viss iespējamais, lai atbrīvotu pārbrauktuvi no tā

157. Piespiedu apstāšanās gadījumā uz pārbrauktuves transportlīdzekļa vadītājam jāizsēdina pasažieri un jādara viss iespējamais, lai atbrīvotu pārbrauk­tuvi. Ja transportlīdzekli no pārbrauktuves nobraukt neizdodas, vadītājam, ja iespējams, jāinformē glābšanas dienests un jārīkojas šādi:

157.1. ja iespējams, jānosūta cilvēki virzienā gar sliežu ceļu uz abām pusēm (katrs – 1000 m attālumā no pārbrauktuves), ja ir tikai viens cilvēks, – tajā virzienā, kur sliežu ceļš sliktāk pārredzams, un jāpaskaidro, kā jārāda apstāšanās signāls vilciena mašīnistam, lai apturētu tuvojošos vilcienu;

157.2. jāpaliek transportlīdzekļa tuvumā un jādod vispārējas trauksmes signāls;

157.3. kad parādās vilciens, jāskrien tam pretī, rādot apstāšanās signālu. Apstāšanās signālu rāda ar rokas apļošanu, dienā – turot rokā spilgtas krāsas drānu vai citu labi saskatāmu priekšmetu, naktī – iedegtu lāpu vai lukturi. Vispārējās trauksmes signāls ir skaņu signālu sērija, kas sastāv no viena gara un trim īsiem signāliem.

158. Transportlīdzekļa vadītājam aizliegts:

158.1. vest pāri pārbrauktuvei transportēšanai nesagatavotas iekārtas un mašīnas (lauksaimniecības mašīnas, ceļu būves mašīnas, celtniecības mašīnas u. tml.);

158.2. šķērsot dzelzceļa sliežu ceļus šim nolūkam neparedzētās vietās;

158.3. apbraukt transportlīdzekļus, kuri apturēti pirms pārbrauktuves, ja kustība pāri dzelzceļa pārbrauktuvei aizliegta un apbraukšana saistīta ar iebraukšanu tajā ceļa pusē, kas paredzēta braukšanai pretējā virzienā;

158.4. patvaļīgi atvērt barjeru vai apbraukt to.

159. Ar dzelzceļa ceļa distances priekšnieka atļauju pārbrauktuvi drīkst šķērsot šādi transportlīdzekļi:

159.1. transportlīdzekļi, kuru gabarīti ar kravu vai bez tās platumā pārsniedz 5 m vai augstumā no brauktuves virsmas – 4,5 m;

159.2. transportlīdzekļi vai to sastāvi, kuru faktiskā masa pārsniedz 52 t.

Iepriekšējais
Nākamais
Atsauksmes
15.09.2025
Огромное спасибо Ивонне. Очень приятные вождения, каждый раз шла с улыбкой, все объясняла, заставляла преодолеть свои страхи, мне, уж поверьте, было очень тяжело, так как я стрессую очень много. Но она нашла подход ко мне❤️ и отдельное спасибо Артуру!
Valerija Trofimova
15.09.2025
Огромное спасибо Ивонне. Очень приятные вождения, каждый раз шла с улыбкой, все объясняла, заставляла преодолеть свои страхи, мне, уж поверьте, было очень тяжело, так как я стрессую очень много. Но она нашла подход ко мне❤️ и отдельное спасибо Артуру!
Valerija Trofimova
11.09.2025
Самый лучший инструктор!!! Всё объясняет просто и понятно, научил ездить с 0🥰 Просто, лучший !😍
Anasteisha
11.09.2025
Самый лучший инструктор , научил ездить с 0☺️Просто пушка инструктор!!!😍
Viktory
10.09.2025
Romans Saļnikovs ļoti labs instruktors! Laipns, pacietīgs, profesionāls. Paskaidro visu saprotami un atrod individuālu pieeju. Nodarbības norit pozitīvā gaisotnē! Noteikti rekomendēju!
Ieva Roze
09.09.2025
Огромное спасибо моему инструктору [Имя]! Всегда спокойно, без криков и нервов объяснял даже самые простые вещи по сто раз. Научил не бояться дороги, парковаться и чувствовать себя уверенно за рулём. Если ищете классного инструктора — рекомендую!»
MARYNA SHYNKARIUK
09.09.2025
Ļoti labs instruktors, draudzīgs un saprotošs!
Sofija Vīksnīte
09.09.2025
До этого ходила в другую автошколу — там всё тянулось и не было никакого прогресса. Здесь же уже через несколько занятий я уверенно еду по Риге! 🚗✨ С инструктором всегда весело, он объясняет понятно, ошибки не ругает, а разбирает, и объясняет!
Viktorija
09.09.2025
Шикарный инструктор! Занятия проходят в приятной обстановке
Arina
09.09.2025
Очень хороший инструктор :) Занятия проходят с удовольствием. Вдруг если что не понимаешь, Роман всегда объяснит. Всем советую Романа, многому научит!:)
Sofija Sokolova

Vairāk atsauksmju šeit

Vēl ir jautājumi?
Saņemiet bezmaksas konsultāciju
Zvaniet mums!
+371 200 95 007
Rakstiet mums
Autoskola © Gross 2025. All Rights Reserved.
Pieteikties autoskolā
67212202
26330010