2. pielikums. Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze

Iepriekšējais CSN Teorija Nākamais
2.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 2.jūnija
noteikumiem Nr.279
Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti
(ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze

(Pielikums MK 22.08.2017. noteikumu Nr. 496 redakcijā)

1. Garums:
1.1. mehāniskajiem transportlīdzekļiem (izņemot autobusus un trolejbusus) 12 m
1.2. piekabēm 12 m
1.3. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar puspiekabi 16,50 m
1.4. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar piekabi 18,75 m
1.5. posmainajiem autobusiem 18,75 m
1.6. divasu autobusiem 13,50 m
1.7. autobusiem, kam ir vairāk nekā divas asis 15,00 m
1.8. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no autobusa ar piekabi 18,75 m
1.9. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām piekabēm 18,75 m
2. Platums:
2.1. visiem transportlīdzekļiem 2,55 m
2.2. transportlīdzekļiem ar izotermisko virsbūvi, maināmām virsbūvēm vai kuri ved izotermisku konteineru 2,60 m
3. Augstums 4 m
4. Transportlīdzeklim vai transportlīdzekļu sastāvam jāapgriežas riņķveida joslas robežās, kuras ārējais rādiuss ir 12,50 m, bet iekšējais rādiuss – 5,30 m
5. Attālums horizontālā plaknē no puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces ass līdz puspiekabes aizmugurei 12 m
6. Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai 15,65 m
7. Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam 16,40 m
8. Faktiskā masa:
8.1. divasu piekabēm 18 t
8.2. trīsasu piekabēm 24 t
8.3. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un divasu piekabes 36 t
8.4. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes 40 t
8.5. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes 40 t
8.6. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām divasu vai trīsasu piekabēm 40 t
8.7. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām 42 t
8.8. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām 44 t
8.9. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un divasu puspiekabes:
8.9.1. ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m 36 t
8.9.2. ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m 36 t
8.9.3. ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums 38 t
8.10. divasu mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi 18 t
8.11. divasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 19 t
8.12. divasu autobusiem 19,5 t
8.13. trīsasu automobiļiem 25 t
  ja trīsasu automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t 26 t
8.14. trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 26 t
  ja trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināma automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 27 t
8.15. četrasu automobiļiem ar diviem stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t 32 t
8.16. trīsasu posmainajiem autobusiem 28 t
8.17. trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem posmainajiem autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai 29 t
9. Vienass tilta slodze:
9.1. dzītajam tiltam bez dubultriteņiem 10 t
9.2. dzītajam tiltam ar dubultriteņiem 10 t
9.3. dzenošajam tiltam 11,5 t
10. Divasu tilta asu slodzes summa:
10.1. mehāniskajiem transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir:
10.1.1. mazāks par 1 m 11,5 t
10.1.2. 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m 16 t
10.1.3. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m 18 t
10.1.4. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t 19 t
10.2. piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir:
10.2.1. mazāks par 1 m 11 t
10.2.2. 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m 16 t
10.2.3. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m 18 t
10.2.4. 1,8 m un lielāks 20 t
11. Trīsasu tilta asu slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums:
11.1. nepārsniedz 1,3 m 21 t
11.2. lielāks par 1,3 m, bet nepārsniedz 1,4 m 24 t
12. Transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas
13. Transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3,00 m
14. Četrasu mehāniskā transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo un pakaļējo asi
15. Attālums horizontālā plaknē starp puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces asi un jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04 m
16. Stāvošam autobusam uz zemes ar svītru atzīmē horizontālu sāna vertikālās pieskarplaknes projekciju, kas atrodas šā pielikuma 4. punkta minētā riņķa ārmalas pusē (posmainam autobusam abām tā daļām jālīdzinās pēc šīs svītras). Kad autobuss, kas sācis braukt taisnā virzienā, iebrauc šā pielikuma 4. punktā minētajā riņķa joslā, neviena tā daļa nedrīkst izvirzīties ārpus minētās vertikālās plaknes projekcijas vairāk kā par 0,6 m
17. Šā pielikuma 1.1., 1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā, kā arī 3. punktā minētās prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē piedaloties bez kravas
18. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, tiem ceļu satiksmē piedaloties ar tukšiem 45 pēdu konteineriem vai 45 pēdu maināmām virsbūvēm, ar nosacījumu, ka attiecīgā konteinera vai noņemamās virsbūves pārvadājums pa autoceļiem ir intermodāla pārvadājuma darbības daļa, kā noteikts Autopārvadājumu likumā
 
Iepriekšējais
Nākamais
Atsauksmes
30.07.2021
Очень спокойный и позитивный инструктор. Внимателен к мелочам, всё объясняет понятным и доступным языком. Большое спасибо за понимание и терпение.
Ieva Ručevska
06.08.2021
Lielisks instruktors, labākais! Netērēs Jūsu laiku velti, jaukā atmosfērā kvalitatīvi iemācīs braukt. Atsaucīgs, profesionāls, laipns, tāds instruktors, ar kuru neizjūti lieku stresu. Laiks, pavadītais mācoties, tiek izmantots maksimāli lietderīgi. Ja jūs vēl domājat, kuru instruktoru izvēlēties, tad noteikti piesakieties pie Ruslana. Iesaku no visas sirds.
Evija Eglīte
08.08.2021
Sandis patiešām labākais istruktors Csdd braukšanas eksāmenu noliku ar pirmo reizi noteikti iesaku !!!
Raimonds Kalva
16.08.2021
Хочу поблагодарить инструктора Руслана от всей души! Отзывчивый и доброжелательный, профессионал своего дела, с пониманием относится ко всем трудностям, возникающим во время обучения и помогает их преодолеть. В результате, сдал экзамен в CSDD с первого раза. Рекомендую!
Oleg Borovik
24.08.2021
Замечательный преподаватель, который любит свою работу и делает её на все 200%. Отлично объясняет, приводит интересные и полезные факты, доходчиво отвечает на все вопросы. После занятий с Еленой теория остаётся в памяти не только для теоретического экзамена в csdd, а так же легко используется и на практике. Занятия проходят на одном дыхание, интересно и продуктивно. Спасибо большое, Елене. Рекомендую!
Каролина Фролова
27.10.2021
Огромная благодарность преподавателю Елене за прекрасную работу. Елена, объясняет теорию профессионально, понятно и интересно. Очень внимательно относится к своим ученикам. Приятно учиться у человека, который искренне увлечен своим делом. Отдельная благодарность за отлично организованный процесс дистанционного обучения. Вся информация хорошо структурирована, все понятно и доступно. С удовольствием еще бы поучилась, но сдала теорию в CSDD с первого раза. ))) Спасибо за обучение! Рекомендую!
Larisa Onucina
02.11.2021
Замечательный преподаватель! Спасибо вам за обучение теории, ваших уроков хватило даже без записей и учебника, чтобы все понять и запомнить с нуля. Сдал теорию в автошколе и в Csdd уверенно и без ошибок. Очень рад что выбрал вашу автошколу и попал к вам на занятия. Спасибо!
Andrejs Fedjajevs
03.11.2021
Валентин профессионал своего дела. Спокойный, доходчиво объясняет. Сам по себе он очень позитивный и приятный человек. Благодарен ему за всё, чему он меня научил!
Максим Виноградский
22.11.2021
Ļoti iepatikās pieejas un metodes, kurus izmantojam, lai sasniegt rezultātu. Bija ļoti komforti nodarboties. Apspriežam visas kļūdas. Liels PALDIES par darbu!?
Anna Osko
23.11.2021
Настоящий гуру своего дела, всё очень доходчиво и спокойно объясняет. Всегда разъяснит ошибки и всё подробно разберёт, но самое главное и не менее важное, что Валентин очень добрый и с шикарным чувством юмора человек))) Поверьте, вы не пожалеете, если выберите этого прекрасного инструктора. На своём опыте могу сказать, что мне было очень тяжело и до меня всё ооочень медленно доходило и не получалось сделать, даже самые элементарные вещи, но Валентину всё равно удалось научить меня!)) В итоге, у меня всё получилось и у вас получится)) P.s. Передаю огромный привет Валентину)) Езжу без происшествий, соблюдаю правила;)
Анастасия Кобрина

Vairāk atsauksmju šeit

Vēl ir jautājumi?
Saņemiet bezmaksas konsultāciju
Zvaniet mums!
+371 200 95 007
Rakstiet mums
Autoskola © Gross 2025. All Rights Reserved.
Pieteikties autoskolā
67212202
26330010